Wifi a limit ERP

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Čtvrtek Červenec 26 22:57:10 CEST 2007

Jak víme je u 2,4GHz zařízení limit ERP ( vyzářeného výkonu) 100mW a dle
GL by se neměl překračovat.
Je porušením tohoto GL, když vezmu například USB wifi klíčenku, která má
ERP dejme tomu 80mW a umístím ji do ohniska paraboly o průměru třeba
65cm....?
Teoreticky jsem GL neporušil neboť zařízení ( vlastní ) vyzařuje stále
80mW ERP , nijak jsem dovnitř nezasahoval  ani ho nerozebíral, jen jsem
ho mometálně umístil do té paraboly  (za účelem odstínění okolních
signálů )  a "chvíli ho tam nechal ležet....a běžet :-)
 ERP totiž dle mých výpočtů může být 10W  !!!!! a to mě děsí !
Ale nemohu přeci za to, že nějaké okolí dělá tomu zařízení reflektor a
zvětšuje zisk v jednom směru. :-)))
Stejný případ by mohl dejme tomu nastat, kdyby měl soused na jedné
straně zahrady  husté  pletivo  ve tvaru paraboly a já si náhodou
postavil APčko zrovinka do ohniska této paraboly. Přičemž to ohnisko
může být vzdálené od toho pletiva třeba i 50 m...