Galvanicke oddeleni proudove smycky?

Pavel Poucha papouch@papouch.com
Pátek Červenec 20 11:45:04 CEST 2007

Dobrý den,

Dovolím si několik poznámek.

1) V čidlech bývají opravdu proudové smyčky galvanicky odděleny.
2) Na gavalnické oddělení proudové smyčky se prodávají speciální
oddělovače, stojí cca 2.000,- Kč, jsou to většinou moduly na lištu DIN.
3) Převod proudu na napětí přes rezistor se dělá zcela běžně, vlastně
jiný způsob jsem v praxi neviděl. Šumět z důvodu použití rezistoru to
nebude. Obyvklá velikost rezistoru je 100 Ohmů - což dává napětí 2V. To
je vhodné pro měřicí zařízení s obvyklými A/D převodníky, které mívají
základní rozsah 2.5V. Pokud jsou čidla s pasivním výstupem (tj. proud
nedávají, ale jen regulují), musí být ve smyčce napájecí zdroj
dimenzován tak, aby na čidlo zbylo dost velké napětí, tedy navíc o
úbytek na měřicím odporu. Samozřejmě pro všechna čidla Vám stačí jeden
napájecí zdroj.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
papouch@papouch.com

Papouch s.r.o.
Strašnická 1a, 102 00 Praha 10
Tel. +420 267 314 267-8
Fax +420 267 314 269

action=detail&sklcis=320-047&lk=&sk=&pict=