Oprava pracky Eurotech

Juraj Michálek michalek@toolsquare.com
Čtvrtek Červenec 19 07:47:45 CEST 2007

Do whirpool-iek vyrabanych v Poprade dodava motory Emerson appliance
solutions Nove Mesto nad Vahom (aj ked maju na sebe made in italy) a do
klasickych komutatorovych motorov typ MCA sa dava samostatna magnetka (maly
rotor) a cievka s dvomam vyvodmi (stator). Regulator otacok byva triakovy,
riadiaci IO od Motoroly (ON semi) vyrobca nejaky francuzi

S pozdravom
Juraj Michálek
www.toolsquare.com
ICQ: 209 598 598
----- Original Message -----
From: "Glajc Pavel" <pavel.glajc@del.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, July 19, 2007 6:18 AM
Subject: Re: Oprava pracky Eurotech

Pracku sice neznam, ale vseobecne o prackach plati:
pokud je motor komutatorovy,
tak bych odpojil konektor, vetšinou 6ti polový. Vývody jsou Rotor, stator a
tacho. Stator a rotor zapojim do serie a připojím na síť. Možno též přes
žárovku. Tacho odpojeno. Pak bych sundal řemen a zkusil znova. Takto se dá
identifikovat vadný motor, regulátor, ložiska motoru ev. uhliky podle
jiskření, ložiska bubnu. Pokud pod uhlíky nadměrně jiskří nebo se táhne zpod
uhlíku chvost délky víc než šířka jedné lamely bývá nakopnutý rotor - asi
nejhorší závada. Taky bych při tom zkontroloval jestli tacho dává napětí
většina dává napětí DC stoupající s otáčkami.
Už jsem se setkal i s tachem střídavým, ale netuším co je uvnitř. Dává
napětí AC stoupající s otáčkami. Konkrétně Whirlpool AWG680. Netuší nekdo co
je uvnitř tohoto tacha?
Pokud je tam motor asynchronní tipnul bych to na ta ložiska. S vývodama je
to složitější přepínání rychlosti se dělalo změnou zapojení počtu pólů
stroje. Třeba Tatramatky.
Pavel Glajc
P.S. Nemáte mezi bubnem a vanou něco spadlýho. Taková osmička matka z
montérek je už docela hukot.