OT: Re: C

MensikD MensikD@seznam.cz
Úterý Červenec 17 14:02:16 CEST 2007

V Delphi jsem delal 7 let. Od verze 1.0 az do verze 5 (tak nejak). S praci v Delphi jsem byl spokojen az do doby, nez jsem mel tu zminovanou verzi 5. Delal jsem informacni system pro firmu, ktera delala MLM od spravy ciselniku dealeru pres sledovani obratu az po mesicni uzaverky, postupy v kategoriich, tisk vyplatnic a prikazu do banky. Muzu odpovedne rict, ze Delphi 5 jsou napsane priserne prasacky. Mel jsem verzi se zdrojakama a vzpominam si na jeden moment, kdy jsem sedel s klientem nad upravou, ktera neustale generovala vyjimky. Zjistil jsem (bohuzel stal vedle mne zakaznik) - ze fa Borland ma ve svych kodech klauzule try catch bez definice typu vyjimky a kodu v catch - tj. odchytavala vsechny vyjimky a pohlcovala je. Kdybych si tohle dovolil udelat na vysce v mem kodu, tak mi praci vrati. Tezko se zakaznikovi argumentuje, ze chyba neni na moji strane a ikdyz jsem to pak pustil mimo IDE a ta vyjimka se pohltila (IDE podle defaultniho nastaveni dela rethrow), tak se stejne na mne zacal divat dost neduverive.

Pak jsem zacal delat v .NET. Muzu vsem doporucit. Ted v praci delame psi kusy s remotingem (relay server) apod. Nebudu tady vyjmenovavat vyhody reseni v .NET C#. Zkuste si to. Muzu rict, ze prechodem na MS Visual Studio 2005 stoupla efektivita velmi vyrazne. A co povazuju za nejvetsi vyhodu .NET je remoting.

Takze abych to shrnul - Delphi uz ne, IMHO to uz ve srovnani s .NET nema sanci. Radsi .NET C#.
Ozon.

------------ Původní zpráva ------------
Od: Tomáš Tomáš <tom.tore@seznam.cz>
Předmět: Re: C
Datum: 17.7.2007 13:42:03
Sam nepritel "Packalu" nechci rozpoutavat boj Pascalistu a Ceckaru, ale nemohu
nezminit, ze Delphi potazmo vyvojova divize Borlandu je defakto mrtva zalezitost
a nejsem si jist jak dalece ma cenu se dnes poustet  do Delphi.

Pokud jde o vyvoj pro Windows jako takove vidim dnes jedinou cestu a to .NET
aplikace a VisualStudio od MS. Myslim, ze platforma .NET se MS povedla a neni
nic co by ji dokazalo realne na Win32 konkurovat. Zdanlive lze pouzivat starsi
verze Delphi, ale nezapominejme, ze 64bitu klepe na dvere a tam strarsi verze
nemaji co nabidnout. Typickou ukazkou je vsem znamy TotalCommander,ktery je
napsan v Delphi a autor ma obrovsky problem s Windows Vista a jeji 64bit verzi,
kde diky neexistenci 64 compilatoru a komponent neni schopen prolomit omezeni
WOW 64. Naproti tomu cesky Servant Samamander , ktery je pasan v C++ a MS Studiu
2003 vyzaduje jedine a to prevedeni projektu pod Visual Studio 2005 a preklad
pro x64.

Pro extremni programovani x86 bych zvazil compilator od Intelu, ktery produje
lepsi kod nez compilator MS
Situlace dosla tak daleko, ze Windows najdete i v osciloskopu a desim se chvile
kdy budou i v automaticke pracce :-)

Hmmm, zajimave - protoze budu ted preinstalovavat doma PC resim co si tam dam -
mam sice koupeny VB 6.0, ale mam pro Pascal slabost a libil by se mi vic.

Kdyz jsem se ptal kolegy co tady v Delphi dela tak rikal, ze problem je, ze v
tech free verzich nelze pridavat nejake typy komponentu - myslim s priponou DCF
nebotaknejak - nesleduji to tak nevim presne. Az prijde tak se ho zeptam. Nevite
jake jsou tam teda omezeni?

Navic ten registracni web Borlandu je des a utrpeni - kdyz jsme pred rokem
kupovali ostre Delphi do prace tak to bylo utrpeni nejakym zpusobem to vubec
zaregistrovat.

Radek Vicek