pravidlo 20H

Jan Waclawek wek@evona.sk
Úterý Červenec 17 10:28:35 CEST 2007

Ak uz sme pri zdrojoch rusenia, jedna vec, co sa casto podcenuje resp.
sa o nej nehovori, je, ze z hladiska vyzarovaneho spektra nie je ani tak
zaujimava absolutna taktovacia frekvencia procesora ci akejkolvek inej
logiky, ako jej "inherentna" rychlost - zasa ked sa clovek nad tym
zamysli, je to logicke, od strmosti hran sa odvija ten bordel v spektre.
Inaksie povedane, do obvodu, ktory ma vyzarovat co najmenej, treba pchat
co najpomalejsie suciastky. To samozrejme nie vzdy ide, proste nie je
sortiment (vyrobca nebude vyrabat tu istu suciastku viacerymi
technologiami len aby vyhovel takejto poziadavke) - trocha potom pomoze,
ak sa daju nastavovat slew rate vystupov tak ich nastavit na absolutne
minimum, prisposobovanie impedancie spojov, a podobne opicinky.

wek