[OT] internet pres UPC

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Pondělí Červenec 16 17:26:36 CEST 2007

...jen se zeptám , u nás v KT je taky kabelový internet a dodávají k
němu takovej větší černej modem  s jedním ethernetem. ( asi Motorola)
Kolega co to má mi nedavno volal, že se mu nelíbí, že to trochu hřeje.
Ono to má na sobě taková žebra jako chladič.
Zkusili jsme změřit odběr ze sítě , je cca 51-60 W. Na zdroji ( zvlášt)
je uvedeno 70W.
Když se ptal u providera na vypínání modemu, tak mu to nedoporučovali. A
opravdu po vypnutí/zapnutí. modemu to někdy trvá docela dlouho než opět
funguje net. Někdy je to do minuty, ale
většinou tak 10min i víc, někdy vůbec a je třeba znovu off/on a to je
otrava. Prý si to hledá volné pásmo atd... dle providera, proto je dobré
to nechat zapnuté.
Když mu to poběží trvale je to měsíčně cca  150-160kč za elektriku a o
to musí zaplatit vlastně navíc k ceně připojení.  Za rok skoro 1900 kč
navíc. To se mu samozřejmě nelíbí.
S internetem je maximálně spokojený ( 320kč měsíčně za 1Mb ) . Nikde ve
smlouvě nemá, že ho to bude stát navíc 150kč měsíčně za elektriku, tak
ho napadlo, že by o tuto částku chtěl po providerovi snížit paušál.
Je to reálné? A je nějaký čistě technický fígl, jak tu spotřebu
"upravit" ?? Existuje nějaký úspornější modem?