Jak spocitat nastavene bity ve slove v FPGA

balu@home daniel.valuch@wanadoo.fr
Pátek Červenec 13 22:10:23 CEST 2007

stiahol som si program na karnaughove mapy
http://www.puz.com/sw/karnaugh/karnaugh_12.htm

a naklikal tam funkcie pre 4 vstupne bity. Vystupom su tri bity, ktore
nesu cislo predstavujuce pocet jednotiek.

bit 0 (1 alebo 3 jednotky):
/A/B/CD+/A/BC/D+/AB/C/D+/ABCD+A/B/C/D+A/BCD+AB/CD+ABC/D

bit 1 (2 alebo 3 jednotky):
/BCD+B/CD+BC/D+/ACD+/ABD+/ABC+A/CD+AC/D+A/BD+A/BC+AB/D+AB/C

bit 2 (4 jednotky):
ABCD

Pre 16 bitov treba pouzit styri taketo jednotky a scitacku. Scitacka je
standardna funkcia ktora sa u FPGA nekresli ale pise vo VHDL. Kedze v
tych troch bitoch bude maximalne cislo 4 (nie 7) scitacka bude
jednoducha lebo nikdy nepretecie. Kompilator to potom prelozi bud do
logiky alebo dedikovaneho bloku.
Asi nie najoptimalnejsie ale mohlo by to fungovat, vo VHDL sa mi to
nechce pisat, odsimulujte si sami ;-)

b.