Re: OT: predzablesk na digitalech (byloSynchronizátor blesku)

Havran Jiri Jiri.Havran@cez.cz
Pátek Červenec 13 02:18:39 CEST 2007

Ono by neslo o to, ze odrazi vice svetla, ale on se ten chip leskne jak psi
gule a to uz problem je. On s tim byl problem i u kinofilmu, ruzne filmy
maji ruznou odrazivost a vysledky jsou opravdu ruzne. Jinak vyhody E-TTL
byly jiz popsany.
Co me vsak neni jasne, proc se dosud do procesu stanoveni spravne expozice
s bleskem nezahrnovala i vzdalenost od fotografovaneho objektu. Kdyz je
tato velicina znama od pocatku rady EOS (hovorim o Canonu). Snad az dnes u
E-TTL II.
Pritom v minulosti toto byla jedina urcujici velicina (a myslim, ze
naprosto spravna) pro nastaveni clony u manualu (GN, vzdalenost, DIN.....)

S pozdravem Raven

No ja taky netvrdim ze by mereni s predbleskem bylo spatne nebo horsi nez
obycejne TTL, ale ze na digitalech to klasicke TTL uplne zrusili a tim nuti
uzivatele koupit novy blesk. A tak nejak se mi nepozdava to zduvodneni ze
klasicke TTL nejde pouzit kvuli tomu ze cip odrazi prilis mnoho svetla. Ale
jak uz jsem psal, je par indicii ktere naznacuji ze na tom mozna neco bude,
ono s tim odrazem svetla od cipu trochu problem je, koneckoncu u novych
objektivu se kvuli tomu davaji MC vrstvy i na zadni clen.