Re: Synchronizátor blesku

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Čtvrtek Červenec 12 16:51:11 CEST 2007

DD> Jasne, ale tohle nesouvisi s digitalem, ono koneckoncu Canon mel E-TTL uz u
DD> analogu ale mohl jste si zvolit jestli chcete E-TTL nebo klasicke A-TTL
DD> (doufam ze ty zkratky mam spravne, nejsem canonak). Jenomze u tech digitalu
DD> tahle volba neni a stare blesky proto nejde pouzit.

To souhlasím.
Pokud umí blesk vlastní řízení expozice tak ho lze použít, ovšem
expozice je pak čistě na blesku. Funguje ve standardních podmínkách,
v podmínkách kvůli kterým se vymýšlí nové inteligentní způsoby řízení
pochopitelně selže. Pokud máte dost času dá se to dohonit ruční
kompenzací, ale to už je jednodušší použít flashmetr a manuál...

> [...]
DD> uplne vsichni, pritom treba u skel minimalne Nikon a Pentax maji docela
DD> slusnou kompatibilitu az po MF skla, takze by clovek ocekaval ze se budou
DD> snazit zachovat kompatibilitu i u blesku. A taky jsem kdysi nekde zaslechl,
DD> ze snad u nejake DSLR od Nikonu jde predblesky vypnout a vynutit klasicke
DD> TTL, ale vysledky jsou pry opravdu dost nevyzpytatelne, ale tohle uz je JPP,
DD> takze nevim. Mozna na tom lesklem senzoru nakonec neco bude, ale kdyz clovek
DD> vidi co jsou schopni v marketingu vymyslet, tak jim neveri ani nos mezi

I s tím nelze než souhlasít. Zrovna teď jsem ve stejné situaci,
naštestí to spraví jen koupě nového adaptéru pro Metze.

Tomáš