pravidlo 20H

andrej jancura hw_aj@zoznam.sk
Středa Červenec 11 19:46:16 CEST 2007

Ahoj,

> Zdravim konferenci,
>
> podarite mi nekdo nejakou peknou literaturu (nebo osobni zkusenosti), jak
> vyrazne ovlivnuje nedodrzeni pravidla 20H EMC vyzarovani? Konkretne me
> zajima pripad procesorove karty (frekvence procesoru 48MHz) uzavrene v
> hlinikove bedne s tlostkou steny cca 2mm (bez chladicich otvoru), bedna a
> zem karty nejsou galvanicky spojeny...
>
> Honza
>
> P.S. Pravidlo 20H rika, ze by zemni plocha mela o dvacet "tloustek
> plosneho spoje" presahovat vsechny ostatni drahy, pripadne ze ma byt ve
> [...]

No pozri, ono to je jednoduche. Najprv urobime analyzu tvojich 48MHz,
pozrieme na amplitudy, potom pozrieme na to ich spektrum a spomenieme si na
to, ci sme sa nahodou netrafili do n nasobkov rozmerov. Potom pozrieme na
to, kde to v tej tvojej krabici je a ako to spolu suvisi s nasimi rozmermi a
spektrom. Tak prvy diel mame za sebou, teda krabicku.

Hm, potom pride diel druhy, carovne dratiky. Jedny mame na plosaku a druhymi
to je spojene s okolim. Po dokladnom prestudovani vela knih, zistime, ze
mame docinenia principialne s dvoma duchmi, jeden je diferencialny a druhy
suhlasny. Ak mame stastie a spomenieme si na antenky, tak sme vlastne
spocitali ich budenie. A potom mozeme zacat uvazovat, ktory z nasich dvoch
duchov je vacsi chrapun, robi nam problemy a ako ho vyhnat.

Tak ak uz budes chapat tomuto, tak budes vediet, ze tych 20H bude len skoro
nepodstatny detail. Ale akysi mudry pan, tusim Montrose M, o tom napisal
jednu kapitolu v knihe o PCB. Zial nazov si nepamatam, ale vydal tusim iba 3
o tejto problematike.

A.

Hľadáš zájazdy, letenky alebo informácie o krajinách celého sveta?
http://dromedar.zoznam.sk/