Re: [OT] Ochuzený uran

Snehulak snehulak@gmail.com
Úterý Červenec 10 09:23:29 CEST 2007

Ty strely z ochuzeneho uranu maji treba americke bitevni letouny A-10 v
kanonu . Funguje to tak , ze plast je z nejake litiny , ktera se "nalepi" na
pancir aby se nemohla strela odrazit .  Zadna exploze nehrozi zatim, potom
protoze to jadro s uranem ma takovou kinetickou energii , ze se zacne tavit
pancirem , ale neni tak tvrdy jako wolfram , takze se zacne vyparovat a
vytvori defakto vysokoenergeticky paprsek s spoustou strepin, ktery vleti
dovnitr obrneneho prostoru ktery prudce ohreje no a potom uz je to vicemene
o stesti co ty strepiny trefi . Vetsinou jak uz to v bojovych vozidlech byva
nejakou tu munici a tim to konci pro posadku i stroj :-)  Zadna jaderna
reakce nevznika akorat vznikaji pary uvnitr toho vozidla a nasledne po jeho
explozi i venku a nasledne to kondenzuje.

Kdyz se podivate na zabery z iraku tak tam prave iracke tanky koncily po
explozi odtrzenou vezi a vetsinou to zpusobily tyto strely .

Co se tyka toxicity zatim nebyly zverejneny relevantni statistiky vojaku ,
kteri s timto prisli co styku takze se o tom neda rict vicemene nic . Pry se
u italskych vojaku v kosovu objevila leukemie ve vetsi mire , ale zkratka na
to nejsou zadne studie .Navic treba v iraku se ovlivnovalo navzajem spousta
faktoru(ockovani proti chemickym zbranim, u civilniho obyvatelstva treba
vliv bombardovani skladu streliva nebo chemickych tovaren atd...)

BTW. V kosovu to pry bylo az 11 tun streliva s ochuzenym
uranem.Dalsiproblem je , ze americka armada nepopira , ze by se do
tech strel nemohly
dostat nejake primesy jako treba izotop U-236 . Coz uz sranda neni :)

s pozdravem

snehulak