Re: Ni-MH aku tužkovky,kam nejlépe pro ně

Tony Malecky tony@malecky.cz
Úterý Červenec 10 08:34:01 CEST 2007

Proc ne IPC1-L ?

Respektive pokud chci jen nabijecku bez aku, nepotrebuju redukce na clanky
C, D a nechci nabijet v aute?
je tam jeste nejakej jinej rozdil?

Tony OK1HMA

----- Original Message -----
From: "jan.kuba" <jan.kuba@seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, July 09, 2007 11:25 PM
Subject: Re: Ni-MH aku tužkovky,kam nejlépe pro ně

Nabíječka Voltcraft IPC-1  ( ne  IPC1-L)   je jak sÍ´tová ( 230V) tak má
adaptér na 12V. Volba nabíjecích, vybíjecích proudů, test článků,
kapacity, formování atd....

Akumulátory  doporučuji Sanyo 2100mAh , případně 2300 mAh,   teď se
hodně objevují Sanyo Eneloop ( V Sanyu si asi uvědomili průser s 2,5 Ah
články, tak se někdo zamyslel........)
http://www.shop-online.cz/Sanyo/Baterie-Sanyo-Eneloop-AA-PREVRATNA-NOVINKA-V-OBLASTI-AKUMULATORU_g3911.html
Ty opravdu vřele doporučuji, mají velmi malé samovybíjení, takže nabiju
14 dní před akcí a nemusím se bát, že budu mít polovinu kapacity...

Určitě nekupovat Sanya 2500 ani novější 2700 mAh ( i když co se týče
samovybíjení o2700 jsou o  něco lepší než 2500mAh) a vůbec kapacity nad
2,2Ah...to se obecně týká všech značek.
Tyhle kapacity lze využít bezprostředně po nabití článku ( 2-5 dní ).
Měl jsem kusy, které měly sice 2750mAh, po 3 dnech však jen využitelných
2200mAh. Výrobci při snaze vtěsnat do článku co největší kapacitu
zapomínají, že by akumulátor měl energii udržet!

Taky mě štve, že článek , na kterém je třeba uvedeno 2700mAh má na sobě
malým písmem napsáno, že "typickou kapacitu má 2600 mAh" ovšem
katalogový údaj uvádí  minimální kapacitu 2500 mAh..... ? ( konkrétně
GP2700mAh)  Takže koupím 4 články,  jeden má 2750mAh, dva pak 2580 mAh a
jeden 2500 mAh.   A to jsem šel pro 2,7Ah.  Připadá mi to už jako MPO
výkony nf zesilovačů. ( na bedně 2x100, v papírech 2x30 a změřeno 2x4 W )

 Já jsem  tu před časem nad tím strašným samovybíjením "brečel" a hodně
"testoval"..... Taky už žádné 2,5 ani 2,7 Ah nemám. Vyměnil jsem je /
úspěšně vyreklamoval/  za osvědčené 2,1Ah Sanya. Do budoucna  už asi do
fototechniky nakupuji  jen Eneloopy.  Jo a v zimě do ext. blesku ( velký
odběr, nízké teploty ) Sanyo NiCD 1000mAh (N-3US).
Ať Vám to fotí.... :-)

Jiri Prachar napsal(a):

>http://www.digineff.cz/art/cojeto/070403samovybijeni.html
>http://www.ges.cz/?ipp=12&lang=cz&cur=CZK&or=sort&page=index&of=1&gcat=K64C