Re: Podnikatelský nápad...

Galloth lordgalloth@gmail.com
Pondělí Červenec 9 13:39:32 CEST 2007

Tech 15 se mi zda docela malo. Spise bych to tipoval okolo 20W v
pripade, ze se nepouziva disk. Kdysi jsem nechal ve vlaku bezet
antivirovy test disku a s hodiny a pul se vydrz baterky skratila na 30
minut.

Jinak v brzke dobe bude asi zajimave pouzit pro usporu Linux. na
noteboocich. V soucastne dobe se prave zacina hodne optimalizovat na
nizsi spotrebu a to tak, ze procesory maji nekolik stadii uspani.
Postupne se tedy uspavaji hloubeji a hlobeji. Cim hloubeji jsou
uspany, tim vice energie potrebuji na probuzeni, ale take tim mene
energie spotrebuji (u Core 2 procesoru se jedna asi o 6 stavu S0 az
S5, kde pouze S0 pocita). Pri klasicke praci se rpocesor musi
probouzet pro spracovani zprav s casovace s frekvenci okolo Khz, ale
moderni casovace umoznuji nastaveni intervalu za jak dlouho se maji
ozvat. Tim tedy dojde k tomu, ze casovac se ozve POUZE pokud ma
procesor opravdu neco udelat a procesor je buzen pouze nekolikrat za
vterinu. Takovimi fintami se nekterim Linuxovym vyvojarum podarilo
prodlouzit vydrz sveho notebooku z 3.5-4 hodin na 3.6-7 hodin pri
bezne kancelarske praci. Zatim to sice jeste neni v distribucich, ale
brzo se to tam snad ukaze...