Jak postupujete pri navrhu Vref s TL431

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Pondělí Červenec 9 10:13:22 CEST 2007

V podstate jde o to, ze TL431 se snazi nastavit na Ref vstupu 2.5V pokud ho
tedy primo spojime s katodou bude regulovat na 2.5V pro cokoliv jineho
potrebujeme odporovy delic, který na stredu (na Ref) udela 2.5V.
Iref je v radu uA a klidne ho zanedbejte tzn Vka=Vref(1+R1/R2)
Nerozumim zcela tomu co myslite pod pojmem pomer proudu spotrebice a Ika,
ale pokud je proud spotřebiče 10mA tak přes odpor kterym to cele napajim
musí tect o zdibec vic nez 10mA tak, aby prebytek mohl tect TL431 a ta byla
schopna dplnit svou funkci, ale uvedete si, ze to co tam tece navíc se na te
TL431 spali tzn.11mA je tak akorat pro 10mA spotřebič.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of RV
Sent: Monday, July 09, 2007 9:36 AM
To: HW-news
Subject: Jak postupujete pri navrhu Vref s TL431

Zdravim,

potrebuji napajet spotrebice s celkovou spotrebou 10mA ze
stabilizovaneho zdroje 5V (stabilitou vyhovuje ta TL431). K dispozici
mam 9V a divam se do katalogu te 431cky a zde pisou, ze Vka:

Vka=Vref(1+R1/R2)+Iref*R1

to je sice hezke, ale nejak mi tam lita moc promenych - chapu, ze mi
staci zjistit jen pomer mezi R1 a R2 a pak neco vybrat co je v rade plus
to nejak dostavit. Ale treba ten Iref uvadeji 2-4uA.

Dalsi vec, ze nejak nedokazu odhadnout a v DS to nevidim nebo to tam
neni jaky je treba zvolit pomer mezi Ika a proudem spotrebice. Osobne
bych dal tak 50mA, ale to uz je ztrata 0.25W a mam strach, ze se to
upece a ze to s teplotou bude vandrovat.

Jak byste takovy zdroj navrhli?

--
Radek Vicek