Jak postupujete pri navrhu Vref s TL431

RV vicek.radek@cpost.cz
Pondělí Červenec 9 09:36:03 CEST 2007

Zdravim,

potrebuji napajet spotrebice s celkovou spotrebou 10mA ze
stabilizovaneho zdroje 5V (stabilitou vyhovuje ta TL431). K dispozici
mam 9V a divam se do katalogu te 431cky a zde pisou, ze Vka:

Vka=Vref(1+R1/R2)+Iref*R1

to je sice hezke, ale nejak mi tam lita moc promenych - chapu, ze mi
staci zjistit jen pomer mezi R1 a R2 a pak neco vybrat co je v rade plus
to nejak dostavit. Ale treba ten Iref uvadeji 2-4uA.

Dalsi vec, ze nejak nedokazu odhadnout a v DS to nevidim nebo to tam
neni jaky je treba zvolit pomer mezi Ika a proudem spotrebice. Osobne
bych dal tak 50mA, ale to uz je ztrata 0.25W a mam strach, ze se to
upece a ze to s teplotou bude vandrovat.

Jak byste takovy zdroj navrhli?

--
Radek Vicek