RE: Re: Komáři

novotny.pp@atlas.cz novotny.pp@atlas.cz
Pondělí Červenec 2 19:48:56 CEST 2007

Kam to proboha jezdite, 20 klistat/den je neskutecne cislo, pri letosnim premnozeni klistat by to letos vypadalo tak na 30/den.

Kliste obecne (Ixodes) je dokonaly cizopasnik a pri letosnim premnozeni ho hned tak neco nezastavi, pokud vam deti letaji neoblecene v nejakem porosti tak ucinnost repelentu rozhodne nebude 100% ani 60% . Nicmene pokud chcete neco zkusit tak vec se ma asi takto:
V podstate vsechny repelenty jsou zalozeny na latce N,N-diethyl-m-toluamid /Deet/,ktera je schopna odpuzovat hmyz a roztoce (komary a klistat) repelent je tim ucinejsi cim vice je v nem teto latky, v nekterych repelentech je jeste 3-(2,2-dichlorovinyl)
-2,2-dimethylcyclopropanecarboxylate /Permethrin/, ktera je pro klistata toxicka a ma to fungovat tak, ze kliste chcipne drive nez preleze z odevu na nechranenou kuzi. Obe latky jseu nejak toxicke, ale nedokazu posoudit jak, nicmene ode najdete na wiki i s poznamkou o toxicite.

Osobne bych zvazil chemicky utok na oblast tabora, provadi se postrik nejakym akaricidem, ktery snizi vyskyt klistete obecneho na dobu tabora.