teplotni zavislost civek SMCC

Vlada Andel vaelektronik@vaelektronik.cz
Neděle Červenec 1 23:44:12 CEST 2007

Krystal je mezi emitory obou tranzistorů. Výstupní je jako emitorový
sledovač a z něj je krystal přes odporový dělič buzen, vstupní je se
společnou bází a zesiluje signál z krystalu. Tohle zapojení je navržené pro
násobkový krystal, proto se do kolektoru tranzistoru dává LC rezonátor na
požadovanou harmonickou. No a rozladěním, tedy fázovým posunem na tom LC
obvodu se dá ve velmi malém rozmezí oscilátor doladit. Dalo by se to i
sériovou kapacitou u krystalu, ale je to dost nešikovné. Já to teď provozuju
na základním kmitočtu, ale protože varikap je připojený na LC obvod, musel
jsem to zachovat.
Anděl

----- Original Message -----
From: "gatilo" <gatilo@centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, July 01, 2007 11:24 PM
Subject: Re: teplotni zavislost civek SMCC

1.7.2007, 23:20:09
Tak koukam na to vase zapojeni, a musim priznat ze koukam jak tele na
novy vrata.
Zakladni zapojeni oscilatoru je mi jasny, to je nejakej zjednodusenej
Butler, ale porad mi ne a ne docvaknout jak je doladovan kmitocet
varikapem v C kdyz Xtal je v E.
Muzete mi to prosim trochu osvetlit.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo@centrum.cz