domaci automatizace

Novotný Pavel novotny.pp@atlas.cz
Úterý Leden 30 13:08:48 CET 2007

Souhlas je treba zduraznit, ze sebe sofistikovanejsi regulace vytapeni v RD
neusetri vice nez ~ 5%, 10% pokud je vychozi stav hodne spatny.
Koupit regulator od Siemensu za 40k Kc je asi fakt totalni hovadina.
Nicmene stavet z 44Si cihel take a presto tento material najdete na hodne
stavbach.
Zkratka reklama je mocna a jak jiz rikal Lou Fananek, ona je to hovadina,
ale udela se tomu reklama a lidi to stejne koupi.
:-)

Servopohony to je kapitola sama pro sebe, snazil jsme se levne vymyslet
regulaci prutoku vzduchu do jednotlivych misnosti, ne z duvodu uspory za
vytapeni, ty jsou 00 nic, ale z duvodu komfortu a moznosti mirne hybat s
teplotou v mistnosti smerem dolu a nic rozumneho jsem nevymyslel. Servopohon
na klapku 2000Kc x 7 ... :-(

Dobry den!

Asi jste mi mou vetu :

> Neberte to jako nejaky negativizmus ale porad se
> nemohu ubranit pocitu jiste neprimerenosti v teto oblasti,
> navic u nizkoenergetickych domu s velmi problematickou
> navratnosti (potencionalni uspory nejsou financne zadna
> supa)

Vylozil ve spatne :-) nemyslim navratnost nizkoenergetickeho domu jako
celku, nybrz investici do ruznych prekomplikovanych zpusobu vytapeni, kde
ruzne servopohony, klapky vymeniky stoji nemalo penez. Kdyz v modernim dome
usetrite polovinu nakladu na vytapeni tak odhadem to bude tak 10 tisic coz
je za 10let 100 tisic a za tech pri dnesnich cenach moc sofistikovane reseni
neporidite. Jinak co se tyka vyuzivani tepleho vzduchu rekuperace pri
ventilaci jsme v tom za jedno vidim tam nejvetsi prostor a take i
zprijemneni bydleni jako takoveho v tom plne souhlasim a take jsem to
zminil...

Preji Vam pekny den!

S pozdravem

Pavel Rotter