OT vyjádření VOP k vyhlá?ce č. 488/2006 Sb

Josef Štengl ok1ced@nagano.cz
Úterý Leden 30 11:01:27 CET 2007

No, kdyz si uvedomim ze platim komercne uspesnym lidem prodavajici
audiovizulani dila za to abych mohl pouzivat legani SW a platil jim za
to ze mohu tvorit vlastni SW a HW (tudis dila s tim nijak nesouvisejici)
(ctvereckovany papir neni ono. Jde to
ale kreslete to v rastru 0.65), tak me to zavani obohacovanim se na ukor
ostatnich (kradez) a omeni svobody projevu (neni nahodou zarucena ustavou?)
(ches neco vytorit, tak
plat). Bohuzel se v pravu nevyznam a neznam schopneho pravnika ktereho
bych byl schopen zaplatit, tak zatim nemam tuseni jak se branit. Stim
ten zakon (resp. clovek/lide ktery ho navrhly) pocita.

Nemas predplaceno, jedna se o kradez. nejmene v pripade, kdy je pro
kopirovani dana prekazka. To ze je krades i uzakonena a to ze
je v rozporu s ustavou (muj nazor ktery muze pramenit z neznalosti)
nebude nikoho zajimat do te doby, pokud ho nezpochybis u ustavniho
soudu. No a ja osobne se tam jen tak nedostanu.

Jsme pravni stat, moralka a spravedlnot
jsou zde jen prazdna slova majici vyznam jen u nekterych zaostalych
jedincu, kteri jeste nepochopily ci nechteji pochopit kde ziji.

Nevim co se ti na tom libi. Ono je velmi malo del ktere bych chtel
vlastnit a ty bych klidne zaplatil, kdybych je mohl sehnat v mnou
akceptovanem formatu. Je to vyjimecne. Takze platim za to co nechci i
ted kdyz pisi tento mail. Z toho disku, na kterem bezi mnou aktualne
pouzivany system JE zaplacen audiovizulani poplatek a rozhodne tam
neni zadne audiovizulani dilo podlehajici tomuto zakonu.

Me se to neliby. Jak by se ti libilo platit mi za kazdou blbost kterou
vytvorim? A to se stim ani nesetkas, ani o tom nemusis vede, natoz to
nekde koupit ve formatu ktery muzes prehrat!
(Ne vsecho jde na napriklad na MIPS architekture prehrat)

Mimochodem neznate ten zakon podrobne? podle me se tam mluvi o dilech a
ne o nosici. A kdyz se degraduje nosic co pak? Mas pak pravo ziskat
zalsi kopii dila za kterou si si zaplatil nebo si ho stratil? Protoze se
nemuze jednat o kopii, ponevaz se jedna o to same dilo a nevztahuje se
na nez zadna zivotnost (zadnou jsem nenasel).

Jo, uz koncim, jdu zase psat neco alespon pro me rozumneho,
kdyz uz za to platim nekomu koho vubec neznam.
ced