Teplomer s ICL7107 / LM35

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Pondělí Leden 29 14:41:12 CET 2007

Zdravim.

Meril jsem teplotu v peti bodech ve velke nadrzi, kde zamrzala a
rozmrzala voda (soucast velke klimatizace). Pouzil jsem k tomu 5x LM335,
vykalibrovane pomoci 10k trimru (25 otackovy trimr) a pomoci operaku
jsem napeti roztahl pro sledovany rozsah. Namerene hodnoty se prevadely
pomoci 10b ADC v PIC a ukladaly do I2C EEPROM (sledovane hodnoty se
natahly prave na cely rozsah toho ADC). Vysledek mile prekvapil, co se
namerilo sedelo s udaji od vyrobce toho zarizeni.

Mereni trvalo pouze 2 dny, takze o nejake dlouhodobe stabilite asi moc
psat nemohu, ale svoji praci to tehdy odvedlo dobre. Sestavene krivky
byly krasne plynule bez nejakych "chlupu" a byla na tom videt kazda
desetinka stupne. Jediny problem byl, ze mi za to firma co si to mereni
objednala nikdy nezaplatila, ackoli jsem ten "logovac teplot" postavil
primo pro jejich ucel na jejich prani, ale to uz asi neni o hardwaru :).

Co se tyce e-mailu na ktery odpovidam, k mereni venkovni teploty pro
bezne pouziti (vzit si svetr nebo nevzit) bude stacit fakt cokoli a muze
to misto stupnu C ukazovat i rozsvicena svetelka "bunda", "svetr",
"tricko", "plavky" ... :).

--
Jiri Bezstarosti