HP 3320 - chyba scanneru

JD jirkonf@seznam.cz
Pátek Leden 26 12:33:31 CET 2007

Tenhle tip sem nasel i na jednom foru, ale protoze clovek je od prirody
liny tvor, vyzkousel sem nejdriv jiny tip - vycistit zrcatko a cocku pod
zarivkou. Staci dostat scanner uplne doleva, kde je takove to male
sklicko, pres ktere scanuje dokumenty vlozene do podavace nahore, to se
da odsroubovanim 1 sroubku a sundanim plastove krytky vyndat. Pak sem
vycistil zrcatko ktere je pod zarivkou a cocku ktera je pod zarivkou
uprostred a kouka jakoby "pod ni". Pri tom sem vycistil i vsechno kolem.
  Po zapnuti sem byl prekvapen, jak rychle se "lampa nahrala". Zkoumal
sem to dal a zjistil, ze je tam cidlo ktere nespis zjistuje intenzitu
svetla z lampy - takovy maly hranolek viz fotky nize - ktere sem
vycistil (a profoukl) spolecne s tou cockou a zrcatkem. Kdyz sem ho pak
zkousel zakryt kouskem papirku tak opet chyba scanneru.

S tim paskem na zacatku se mi to nezda (i kdyz netvrdim ze nemuze
zpusobovat stejnou chybu), protoze aspon u toho kousku co tu mam
probihalo zapnuti nasledovne

- zapnuti tiskarny

- mala casova prodleva

- na displeji se obevi "zahrivani osvetleni", scanner popojede cca o 2-3
cm dopredu (tedy mimo parkovaci plochu s paskem, ocitne se "pod sklem",
timhle zpusobem se da dostat az pod to male sklicko na druhe strane,
staci cca 10x vypnout a zapnout tiskarnu) a zapne lampu

- a) pred vycistenim tady bud zatvrdnul a obevila se hlaska chyba
scanneru, nebo se asi po minute (mozna vic) zacal vracet do vychozi
pozice (pokud k tomuhle doslo tak uz vzdycky nabehnul, nestalo se, ze by
tam skocila chyba, je mozne ze se potom co dojede do vychozi pozice
kalibruje podle toho pasku a pokud je spinavy tak dojde take k chybe
scanneru)
   b) po vycisteni zacne asi po 14ti sekundach hledat vychozi pozici

- po nalezeni vychozi pozice je tiskarna pripravena k praci

Takze scanner si asi opravdu pri zahrivani meri mnozstvi svetla z lampy,
jak se cidlo zanasi tak zahrivani trva dele a dele, az je tak spinave,
ze mnozstvi svetla nepresahne rozhodovaci uroven a po nejakem timeoutu
dojde k hlaseni chyby scanneru. To by take vysvetlovalo proc pred
vycistenim obcas zacal zahrivat pred skenovanim lampu i kdyz uz zahrata
byla od predchoziho skenovani (ktere probehlo treba pred 30ti vterinami).

JDrozd

P.S.: vyschle elyty v menici na desce ktera je pod krytem nad dvirkama
kde se pripojujou kabely k PC to nejsou :)