Pajeni laserem - vyreseno :-(

Vlada Andel vaelektronik@vaelektronik.cz
Čtvrtek Leden 25 19:34:23 CET 2007

Kdysi (cca pred 15 lety) mi ve firme TNZ ukazovali svarovani tenkych plechu
svetlem. Meli tam svarecku s VN zapalovanim a nejakou (snad ruskou)
xenonovou vybojku s vodnim chlazenim umistenou v parabole. Myslim ze
velikost ohrivaneho puntiku byla 1 az 2 mm. nebylo by tohle mozne reseni?
Andel

----- Original Message -----
From: "Libor Kavan" <lkavan@krkonose.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>; "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, January 25, 2007 6:43 PM
Subject: Re: Pajeni laserem - vyreseno :-(

Kdyby to nekoho zajimalo taxem obvolal par firem co se zabyvaji lasery a
tato aplikace je mozna, doporucili mi nejaky vlaknovy laser v IR spektru a
vykon kolem 40W (plynule riditelny). Nicmene kdyz mi rekli, ze cena za laser
se zdrojem a rizenim bez optiky bude kolem 10 000,- taxem zajasal, ovsem jen
do te doby, nez mi rekli, ze ne CZK ale EUR :-((( Jina firma rikala cenu
400-500kKc. Takze bohuzel, tudy cesta nevede, jdu vymyslet neco jineho...

S pozdravem           with best regards