[OT] zabezpeceni wifi

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Čtvrtek Leden 25 09:54:20 CET 2007

Nedávno jsem si přečetl pár článků na téma "bezpečnost wifi sítí",
vyplynulo z nich, že šifrování WEP je natolik slabé, že je prakticky k
ničemu. Týká se to vlastně všech starších zařízení s max. rychlostí
11Mbit.

Doma jsem si za ADSL router pověsil APčko, abych nemusel k notebooku
tahat kabel. Nastavil jsem WEP, blokování na MAC adresu, zakázal "SSID
broadcast" (což je k ničemu, Netstumbler si ho stejně našel). DHCP mám
povolené (v tom ADSL routeru, notebook z něj dostane přidělenou IP
adresu). Asi jsem udělal maximum. WPA to APčko neumí, ani karta v
notebooku (obojí jen 11Mbit).

Jak řeší zabezpečení wifi místní odborníci? Nedávno jsem se projel po
městě s notebookem se zapnutým Netstumblerem a spousta lidí má doma
třeba ADSL router s wifi, v něm zapnuté default SSID, šifrování
vypnuté. Nejspíš maj i default login do nastavení routeru.

P.K.