Napětí na vstupech (bylo LED s omezovačem)

Sobota Leden 20 13:31:55 CET 2007

Hezké odpoledne přeji,

    tak jsem dostala radu, že mám snížit napětí pro dekodér toho
displeje a tím se potíže vyřeší. No zkusím to, ale co si myslíte o
stavu, kdy na vstupu obvodu je 9V a napájecí napětí je 4V ? Nebude to
trošku problém ?

/Zdroj, podle kterého to bylo děláno již nemám (je to asi 5 let...), ale
díval jsem se na schéma, 9V je opravdu hodně. Zkusil bych snížit napětí na
IC11. Přeškrábněte na straně TOP přívod k IC11 hned u PIN 16 IC10. Zůstanou
propojené vývody 3, 4  a 16 a spojte je s napájením Zenerovou diodou tak
4V7, 5V1 (nutno zkusit). Sníží se tím napájení a proud do segmentů LED.
Vstupní napětí IC11 bude sice vyšší než napájecí, ale max výstupní proud
CD4553 je asi 2,5 mA a to by ochrany na vstupech 4511 měly bez problému
vydržet.

   /Já s touto situací nemám zkušenost. Tak se raději ptám. Je tato rada dobrá a nebo raději hledat jiné řešení ?
/
/

					Saša K. Svobodová

          web: http://www.sasa.monty.cz