Pokojova televizni antena.

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Sobota Leden 20 11:01:08 CET 2007

> V tom se asi nic lepsiho vymyslet neda. Vsechno ostatni je velke a
> neforemne, do pokoje se opravdu hodi jen ty dva pruty :-) ktere chytaji
> vsechno i s odrazama od sten mistnosti, okolnich baraku ... a podle toho to
> vypada. Digitalnimu prenosu by to ale nemelo vadit.
> Andel

Zdravím,
  mám zkušenosti se dvěma typy pokojových antén. Jedna je výrobek HAMA, ten
velmi rozšířený model s dvěma pruty (uplatní se jen pro příjem v 1. - 3.
pásmu, dnes prakticky opuštěném) a "pseudoparabolou" s otočným dipólem a se
zesilovačem v podstavě. Zjistil jsem, že alespoň můj kus je pro příjem digi
TV zcela nepoužitelný - přijímač sice ukazuje silný signál, ale velmi malé
SNR a ani se nelockne. Na analogovou TV je anténa celkem použitelná.
  Podstatně lepší zkušenosti jsem pořídil s anténou PHILIPS, typ SBC TT 350,
viz např. http://www.electrohall.cz/store/GoodsDetail.asp?sCGoodsID=SE00816979
za 569 Kč s DPH, která je menší než předchozí, má jen jeden prut (který mám
trvale zasunutý), je velmi elegantně tvarovaná a výborně funguje pro analog
i digi TV, a to i na velmi nepříznivých místech s rušením velmi silnými
signály.
    S pozdravem Pavel Troller