AVR - ISP - dotaz

magixe@volny.cz magixe@volny.cz
Pátek Leden 19 09:14:33 CET 2007

Dobrý den.
Prosím Vás pěkně mám začátečnický dotaz.

Přesedlal jsem na procesory AVR a aktuálně si dávám dokupy
vývojovou destičku na "pokusy". Bude obsahovat AVRMEGA128.

Na desku chci umístit ISP konektor na programování procesoru v aplikaci.
Zároveň bude ale na SPI rozhraní procesoru další periferie.
(externi flash pamět používající SPI rozhraní).

dotaz1 - jak zapojit SPI konektor pro programování CPU aby signály
SPI linek neovlivnovala při programování připojená externí součástka
?
(v tomto případě flash paměť). Postačí mezi SPI konektor a SPI
rozhraní
periferie dát nějaké odpurky ? nebo jsou nutné nějaké oddělovače
,jumpery
a pod ??

dotaz2 - pro pozdější prumyslové aplikace s AVR procesory postačí
na reset
RC článek a nebo je "rozumnější" nějaký externí generator resetu ?
Nemám s AVR praktické zkušenosti.
S tím spojená otázka ohledně WATCHDOGU - postačí využívat interní
watchdog
na procesoru a nebo je lepší použít externího obvodu ?

Dotaz3 - je nějaký free program který umí skrze COM port naprogramovat
po ISP daný procesor?

Děkuji s pozdravem
Milan MCM

ps soukromě uvítám i případné schematka v eagle a pod.

--
PROFESIONÁLNÍ WEBHOSTING s neomezeným přenosem dat již od 19,- Kč
na měsíc!