OT: stlačený kyslík

Milan Cizek cizek.milan@seznam.cz
Čtvrtek Leden 18 22:59:21 CET 2007

Ahoj,
dnes jsme řešili takovou slovní úlohu, pomohlo by mi pár technických
informací, pokud někdo budete vědět. Čistě ze zvědavosti, jestli je to možné
se podělit.

Šlo o 2kusy kyslíkových bomb, není specifikován tlak, pouze objem - každá
50litrů.

- kolik lze uvažovat celkový objem "dýchatelného" vzduchu?
- na jak dlouho by jednomu člověku ve skafandru vydržel? (v klidu)
- jak dlouho by s ním člověk vydrtžel při zátěži (stresová situace, byť má
výcvik)+pohyb, řekněme doprava z bodu A do B měsíční krajinou (myšleno
doslovně, těžký terén, převýšení, garvitace...).
- dokázal by člověk s těmito lahvemi zdolat v takovém prostředí 300km? :))

Jde mi hlavně o ten kyslík, nemám vůbec představu, jak dlouho taková jedna
lahev může vydržet. Odhadoval jsem to řádově na hodiny, spíše v porovnání s
potapěči, kdy jde většinou spíš o desítky minut. Ale jeden kamarád říkal, že
v jedné takové lahvi může být až 20tisíc litrů nestlačeného vzduchu?

Díky
Milan