RE: Baterie 12V/75AH/10let nabídka

dasl@tchibo.cz dasl@tchibo.cz
Čtvrtek Leden 18 13:01:29 CET 2007

Ano, to je pravda. Určitě se nebudou chovat jako nové, ale
při provádění testu nebyl zjištěn žádný "měkký stav". Jak jsem již psal,
byla to 10KVA UPSka, testovali jsme ji nedávno po odpojení sítě připojením dvou rychlovarných konvic á 2000W, cca 15 minut jsme vařili a vše se zdálo v pohodě. Z toho usuzuji, že
na tom baterky nejsou až tak zle.
UPS běhala ve větrané místnosti kde průměrná teplota byla cca 22 stupňů, to jsme občas měřili.
Pokud si chcete baterii otetovat nějakou zátěží, nejsem proti.

P.S: Taky za ně pochopitelně nechci závratné sumy...

D.Š.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Troller
Sent: Thursday, January 18, 2007 12:29 PM
To: HW-news
Subject: Re: Baterie 12V/75AH/10let nabídka

> 13,8V - funkční jsou, ale otázka je, jaké mají napětí za několik h po
> odpojení od upsky. Taky kapacita. Ve warbecu mám 10 let starou
> baterku, až poslední měsíc se mi zdá nějaká slabší ale ještě jsem ji
> nedobíjel - zkusím, uvidíme.

Zdravím,
  já bych věřil, že napětí budou mít stejné i několik týdnů po odpojení od UPS, spíše bych se obával, jaký maximální proud budou schopny dodat. Právě mi moje UPS nadává, že musím neprodleně vyměnit baterie. Ty v ní byly max. 3 roky.
Napětí mají perfektní, ale jsou "změklé" - při odběru, jaký si ta UPS vezme při výpadku sítě nebo při testu, jde napětí prudce dolů a UPS indikuje dobu provozu
2 minuty, zatímco při stejném odběru a nových bateriích měla 60 minut. Schválně jsem to nedávno zkoumal - při "rozumném" odběru - max. tak 100W - se baterie chovají ještě dobře, ale při 800W (UPS je stavěna na 1kW) jsou již nepoužitelné.
  Jo, a taky je extrémně důležité vědět, při jaké teplotě byly provozovány.
Výrobce udává životnost při 20C a uvádí se, že každých 5 C navíc snižuje životnost na polovinu.
  Jediná rozumná možnost je opravdu proudový zátěžový test a měření úbytku napětí.
           S pozdravem Pavel Troller