FW: Disk z Notebooku IBM

Galloth lordgalloth@gmail.com
Středa Leden 17 17:27:25 CET 2007

Mozna jsem funkci toho chipu pochopil spatne, pokud opravdu funguje
jen jako akcelerator vypoctu sifry, tak jo, ale podle toho co jsem tu
slysel, jsem to pochopil tak, ze uvnitr toho chipu je ulozene to
vlastni sifrovaci heslo, takze to co zasifruje jeden chip muze
odsifrovat zase jen ten chip . Pristup k tomu chipu je pak chranen
jeste nejakym dalsim heslem ktere vy uz znate.
Kamarad ma na svem lenovu nejakou podobnou chytrost pro
privatni/verejny klic. V manualu tvrdi, ze privatni klic se nikdy za
zadnych okolnosti nemuze dostat ven s toho chipu a veskere operace s
nim (sifrovani, podpis) se provadeji pouze v chipu. Tak jsem
predpokladal, ze zde je stejny system.
A pokud Vam takovyto notebook ukradnou, tak zjistit heslo k tomuto
chipu je jiste slozite, ale je to radove jednodussi, nez rozsifrovat
HDD bez chipu. COz je duvod, proc nechapu smysl toho chipu. Kdo by vam
kradl notebook, aby s nej vymontoval HDD a pak se ho snazil precist v
nejakem jinem notasu a slozite ho desifroval?
Ale je pravda, za jako akcelerator sifrovani/desifrovani by to svuj
smysl mit mohlo. Nicmene v tomto pripade by pak sel disk precist se
znalosti hesla v kazdem pocitaci vybavenem timto chipem popripade i
bez chipu specialnim programem.

Takze abych roman shrnul. Smysl sifrovani dat na notasu chapu, ale
nechapu, proc to delat specialnim chipem tak, aby to neslo precist
pomoci niceho jineho nez tohoto specialniho chipu (ktery je ovsem
soucasti NB)