Podsvícení LCD displejů

Jan Waclawek wek@evona.sk
Středa Leden 17 10:10:26 CET 2007

Kvape mi bojler, cim by to mohlo byt? :-)

Kurna, Balu, to si v zivote nevidel plexisklovy svetlovod? Ty si
nezvyknes rozoberat elektroniku aby si sa pozrel dovnutra, ako je
vyvedene svetlo z tej SMD ledky na plosaku co je vodorovne na celny
panel? :-)

Tu ide o optiku, nie o elektriku (aj ked v konecnom dosledku to je to
iste), dokonca na to staci geometricka optika.

Ta "matnost" je naozaj v objeme, sluzi to na lokalne zrovnomernenie
osvetlenia, pretoze tie "stratove" prvky byvaju pomerne riedko a pomerne
rozmerne - ako tu niekto pisal, "jsou tam dolicky" (niekedy sa zasa robi
taky "hreben" podobny ako to je na tych obrazkoch co sa menia pri
pohlade z roznych uhlov, moznosti je viac).

wek

PS na ostatne hrany sa ani nemusia na vsetky dat zrkadla, na niektore sa
pchaju dalsie trubice aby to svietilo viac :-)