Velky neomylny Paroubek zvysi ucinnost elektraren na 40%.

Jaroslav Buchta buchta@compelson.cz
Pondělí Leden 15 20:25:01 CET 2007

No nejsem na to odbornik, ale nezda se mi to.
- první varianta, z turbiny jde para (asi min. něco kolem 100stC) a
kondenzuje ve vezich, do vzduchu jde skupenske teplo + něco tzn.
Obrovska energie
- druha varianta, na vstup tep. Cerpadla jde 100stC medium, ohrivane
kondenzujici parou, teplota se zvedne na třeba 300stC a je pouzita k
ohrevu vody za napajeckou před kotlem, do vzduchu nejde energie zadna
(za predpokladu idealniho stavu)

---> ten rozdil se prece nekde musí projevit ???

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Hudecek
Sent: Monday, January 15, 2007 7:11 PM
To: HW-news
Subject: Re: Velky neomylny Paroubek zvysi ucinnost elektraren na 40%.

Pokud by takové megaTČ mělo maximální fyzikálně možnou účinnost,
byly by energetické poměry stejné, jako kdybyste na výstupu turbíny
měl stejnou teplotu, jakou si představujete na výstupu TČ.

Opačně řečeno, o kolik zvýšíte výkon snížením koncové teploty
turbíny, tolik sežere TČ, kterým toho dosáhnete (pokud na jeho výstupu
bude stejná teplota, jaká byla na výstupu turbíny).

Termodynamické zákony jsou (stejně jako všechny jiné fyzikální)
zcela neoblomné:-)

PH

From: "Jaroslav Buchta" <buchta@compelson.cz>

Furt mi vrta hlavou, proc se na vyuziti zbytkoveho tepla pary nepouzije
mega tepelne cerpadlo a voda se nevychladi na 7 stupnu.. Kompresorem by
snad mohla tocit rovnou turbina, aby byla co nejvetsi ucinnost. Asi bude
problem s vyhnanim teploty na stovky st.C ale to by snad mohlo byt
resitelne.
S vyuzitim tepla jako takoveho bude IMHO problem v lete.