Vznášející se koule - funkce

balu@home daniel.valuch@wanadoo.fr
Sobota Leden 13 00:29:51 CET 2007

na elektrofakulte stale maju teraz uz legendarny experiment profesora
Ilkovica. Vyrobili takmer dokonalu hlinikovu gulu a posadili ju do
cievky budenej striedavym prudom. Gula sa posobenim virivych prudov
vznasa. Tym ze na nu neposobia takmer ziadne tlmiace sily staci aj male
vyvedenie z rovnovazneho stavu a uz to ide :-)
Pokus je opisany na strane 19
http://kf-lin.elf.stuba.sk/priklady/other/IlkovicPokusy-a-obrazky-3.pdf
Mal som to stastie ze ma fyziku na vyske ucil Doc. Cerven a prednasky
boli nie len velmi zaujimave ale oprasil aj vela z popisanych
Ilkovicovych pokusov.
b.