CRC

Václav Ovsík vaclav.ovsik@i.cz
Čtvrtek Leden 11 10:25:54 CET 2007

On Thu, Jan 11, 2007 at 10:16:23AM +0100, Danhard wrote:
> Ja do toho zadnou kalkulacku nepletu !!!
> Ale i na te kalkulacce to muzete udelat, pokud bude umet pocitat
> s operandy dostatecne delky a bude to brat jako binarni cislo bez
> znamenka.

Bacha - skutecne to neni binarni aritmetika.
Je to "aritmetika modulo 2". Operace + - * / se tam fakt chovaji jinak.
Neplati tam rovnice: 0b1 + 0b1 = 0b10
Proto se taky misto cisla v binarni soustave rika radeji genracni
polynom a zapisuje se to x^n + x^....

Pointa je, ze se to dalo v drivejsich dobach realizovat (to deleni)
pomoci nejakeho shift registru a stacilo zavest zpetne vazby pres XOR do
toho shift registru a bylo to easy.
--
Zito