OT: nakladna zeleznicna doprava, Was: el. mytne - pry uz to crackli

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Středa Leden 10 11:11:09 CET 2007

Zeleznice nevyhraje. Podle mne bude jen pretrvavat v nakladni doprave
tam, kde je neexistuje "problem posledni mile" (dlouhodobe kontrakty
na dopravu typu dul - elektrarna) a pokud bude schopna pruzneji
reagovat na poptavku nakladni dopravy tak by mohla pribrat trochu vic
zakazkove prepravy na dlouhe (tj. evropske, nikoliv ceske
vnitrostatni) vzdalenosti. V osobni doprave podle mne maji dlouhodobou
sanci jen ojedinele rychle spoje mezi velkymi mesty (myslim opravdu
rychle jako treba Pariz - Lyon). S tim se musi zeleznice vyporadat a
jako jediny mozny zpusob vidim debolsevizaci, cili privatizaci a
nasledne hromadne propousteni, ruseni nevydelecnych aktivit a prodej
prebytecneho majetku (hlavne pozemku). Ze to jde je treba videt u
drive statni a pred par desitkami let privatizovane nakladni dopravy v
USA.

Ales Prochaska