Mrtvá televize

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Pondělí Leden 8 22:52:34 CET 2007

Martin Šaněk napsal(a):

>Dobrý den,
> Tak jsem tam strčil to BU a naběhnul zvuk, obrazovka byla celá bílá a
> v desce u obrazovky neco lupalo. Zkoušel jsem snizit kontrast
> potenciometrem na VN trafu, ale bud byla obrazovka uplně bílá, nebo
> uplně černá - nic mezi tim. Rikal jsem si, že to bude mit asi neco
> spolecneho s tim lupanim po zapnutí a zkusil to omezit :-(   vyndáním
> desky od obrazovky, potom odpojenim signálů od te desky až ten
> poslední kabel byla i zem.... bohužel jsem tam nechal VN kabel a mezi
> okrajem obrazovky (takový železný pás kolem) a repráky přeskočila
> [...]
Tak to byl asi průser - počítám, že repra nejsou zemněná a přes kmitačky
se to někam do desky uzavřelo, což mohlo třeba  napáchat hodně škody.
I když i TV po blesku de dá opravit. Jde jen o to kolik máte chuti, času
a zda se to vyplatí.

>Od té doby je televize evidentně ve stavu StandBY a odmítá se
> spustit. Podle plánků je všude napětí, jaké tam má být, ale ve
> StanBy. Za nic na svetě nemohu ten processor donutit, aby se vzbudil.
> Na pinu pro STBY je pořád 5V a udržuje to tak další elektroniku ve
> "spani". Processor je to SDA5255 a podle informací na netu ten pin
> pro STBY je normální I/O pin, takže processor by měl žít....
>

> Bohužel nejsem schopen změřit, zda kmitá ktystal protože nemám
> osiloskop. Nemá někdo prosím nějaký nápad?

Mám nápad přímo geniální... věnuji Vám osciloskop. Je to BM550 úplně
zánovní, má i vestavěný multimetr. ( posílat to nechci, nejlépe osobní
odběr Klatovy, případně dovezu do cca 50km okolí) Určitě se Vám bude
hodit  i do budoucna. Takových lidí, kteří se dokážou v dnešní době rvát
s opravou TV už moc není. Já například bych to po 2 hodinách práce
odvezl do sběrného dvora. Ale byly doby, kdy jsem si třeba TV ze smeťáku
dával do kupy  a nezůstalo to jen u té jedné :-)
Nebo nějakou ( údajně neopravitelnou :-)  TV opravil jen pro to, že jsem
si chtěl něco dokázat. Ale už je to dávno.||

Jinak po té ráně se  může se stát, že šutr u procáku  bude kmitat a
stejně nenaběhne...může být  napůl chcíplý a nejen on ale i okolní věci.
Jinak ten SDA5255 v revizi B002 byl i v Teslách - ovšem tam to byl TXT
procesor.Takže  nejsem si jistý, že to v té Vaší TV je hlavní procesor....
Jděte po cestě nf kablíků od reproduktorů, jestli není něco viditelně (
černé) v čudu.
Zkontolujte, jestli není někde zkrat na i2c sběrnici. Často bývá závada
v nějaké součástce na sběrnici pověšené, která sběrnici  zkratuje....
pak nastává Vámi popsaný případ, že se TV ani nerozjede.
Nejsou ve schématu popsaná  provozní napětí? Pokud ano, zkusit  je v
řídicích obvodech nasimulovat. Někdy je to hodně provázané . Počítám, že
zdroj té TV je oddělený, pokud je to ale "YPSALO" nebo jak se tomu říká,
tak to bude oříšek. Tyhle televize nějak ve stdby přežívají -  celé to
relaxuje a částečně napájí. Po zapnutí to najede "naplno" - no závady v
tomhle jsou paráda hledat.