TV Thomson 453 / ITC008 - teplotně závislá závada

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pondělí Leden 8 06:27:00 CET 2007

> První, co bych prošel, jsou studeňáky. Jinak myslim, že opraváři
> používaj fén (nebo horkovzdušnou pistoli?) na odhalení vadnýho místa -
> teplotně závislýho.
>
> P.K.
Zdravím,
  ano, o fénování vím, a včera jsem ho použil. Potvrdilo jen moji hypotézu -
záhřeven IV001 (hlavní IO, obsahujcící procesor a řídící obvody všeho možného
včetně 2 fázových závěsů a generátoru synchrosměsi) jsem byl schopen závadu
vyvolat do půl minuty od zapnutí studeného televizoru.
  Samozřejmě hubice fénu neumožňuje zahřát jen jedinou součástku, takže to může
být i nějaký přímo navazující prvek, např 12MHz krystal, ze kterého jsou ty
frekvence odvozovány. První test asi provedu s čítačem, zda mu neujíždí
frekvence a když tak bych provedl výměnu krystalu.
  Zatím jsem cvičně kapkou kyanakrylátu přilepil na IV001 hliníkový plech jako
improvizovaný chladič (za provozu se zřetelně ohřívá), ale na závadu to nemělo
vliv.
  Studeňák lze vyloučit, závada není ani trochu mikrofonická.
       S pozdravem Pavel