NiMH

J. Polivka jpolivka@mbox.vol.cz
Neděle Leden 7 16:18:00 CET 2007

Ta hodnota je dosti nizka a i kdyz se clanky ja NiMH tak NICD symovybijeji,
( drive udavana hodnota pro samovybiti byla 2 mesice), tak se mi to take zda
malo. Ale zalezi take na vyrobci a u GP proste nevite kdo je primarnim
vyrobcem. Stava se dnes zvykem, ze i velci vyrobci si nechavaji vyrabet aku
v cine a pak to dopada tak jak to dopada. Viz. aku pro notebooky Sonny.
Jinak ale sam pouzivam cinske clanky AIT k maximalni spokojenosti.
Ted jsem sahnul do supliku pro SANYO 1600, ktere jiz davno nepouzivam a maji
cca 0.72, 0.89, apod.
Nevidim v tom nic tragickeho. Zkuste je 2x ci 3x nabit v te pomale nabijecce
a vzdy je nechat uplne vybit. Pak bych je uz honil jen v rychlonabijecce (
tedy pokud je potrebuji denne ) a nic bych dal neresil. Podle mne jim nic
neni.
J. Polivka

Jestli mely ty clanky 0.69V tak je rovnou dojdete vratit - s nejvetsi
pravdepodobnosti jsou na dve veci...

Mezi modelari se to vi, ale posledni dobou se pomerne dost casto stava,
ze se prodavaji takto vybite clanky - nekdo psal ze si nevybral ani dva
clanky z cele krabice.
Doporucuji chodit s merakem do kramu a nic pod 1.1V nebrat - ja osobne
bych vybral jen ty co maji 1.2V.

RadekCX - http://www.cncnet.info

JMD napsal(a):
> Kupil som v kamennom obchode set - nabíjačka s 8 hodinovým nabíjacím
cyklom s dobíjateľnými NiMH batériami typu AA HR6 230AAHC s typ. kapacitou
2250mAh od výrobcu GP. Zarazilo ma, že na orig. obale nie je uvedený dátum
výroby (ani spotreby ale to už je logické). Po premeraní mali nové batérie
vybitie na hodnotu 0,69V čo ma prekvapilo. Pamätám si že kritická hodnota
vybitia je 0,9V. Môže to mať vplyv na životnosť a počet nabíjacích cyklov
(garantovaných je 1000x).  Samotný set s nabíjačkou som volil optimálne na
8hod, nechcel som rýchlejšiu nabíjačku kôli životnosti batérii. Ale aj táto
na začiatok dáva vysoký prúd na jeden článok 380mA pri 1,4V. Doporučujete
prosím ich po prvý krát nabíjať radšej na menej výkonnej nabíjačke? Možno
moje skúsenosti sú už staromódne a technológie sú o skok ďalej, preto píšem
moje otázky. Ďakujem za odpoveď.