OT: Něco jako Scandisk

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Neděle Leden 7 05:20:21 CET 2007

> Hezký den přeji,
>
>     chci se zeptat na následující: Jak se dá prověřit povrch disku a
> případně označit, a na furt označit, vadné sektory ? To co je ve Windows
> sice vždy opraví disk, ale nevím co a nemám žádný podklad pro případnou
> reklamaci.
>
>     Jedná se mi o disk Seagate ale SeaTools už nechci ani vidět, protože
> jsem dneska celý den instalovala nový systém a musela projít tím
> martíriem ohledně aktivace a toho všeho (NTLDR nenalezen, resetujte ....)
>
>     No a protože jde o disk NTFS tak starý dobrý Scandisk nejde použít.

> [...]
Zdravím,
  pokud jde o detailní scan povrchu disku a výpis všech vadných sektorů např.
pro potřeby reklamace, mohu doporučit linuxovou utilitu badblocks(8). Není
závislá na použitém filesystému, takže lze použít i na windows partitions
všemožných typů (ovšem na tom disku to neoznačí, v tomto případě by se skutečně
jednalo jen o pořízení protokolu pro případnou reklamaci).
  Tedy by to chtělo opatřit si jakékoliv lepší Linuxové Live CD, bootnout a
vesele diagnostikovat. To platí obecně pro jakékoliv kontroly hardware, Linux
má bezkonkurenčně nejlepší verbositu a řekne úplně vše, co najde.
       S pozdravem Pavel Troller