Reprobedna - was: OT: vykru?ova? d?r

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Sobota Leden 6 00:15:11 CET 2007

No ja kdyz micham, tak jen intenzitne, ono to v MIDI ani jinak moc nejde :-D
A na silene draheho rolanda co ma 3D psychoakusticky procesor nemam (roland
kdysi hodne davno jeste nez byly DSP delal procesor pro prevod AB-MS
stereofonie). A stejne to 3D kupodivu v marketingu nijak nikdy netlacili,
asi maji strach z podvodnika jmenem Dolby a patentu od SRS, Spatializer a
pod. Prisel jsem na to nahodou kdyz jsem procital SysEx kody tusim od SC-88
(SysEx je takovy assembler pro MIDI nastroje). Roland se s yamahou vzajemne
vykradli - yamaha mu tise slohla licencni GS standard a rika mu TG300B
(podle B-modu nastroje TG300) a rolandi nezavahali a dali na oplatku
yamahacke XG potichu do svych nastroju - to ze tam je se ale ani v navodu
nedoctete. Ani nevim jestli to bylo za ticheho souhlasu zucasntneych stran,
nebo si tak delali naschvaly. A stejne ma roland neprirozene sladke zvuky,
zlate stare casy TG300... tak toho taky nemam...

----- Original Message -----
From: "Vlada Andel" <vaelektronik@vaelektronik.cz>

No ono se to hezky cte, ale NIC neni idealni :-) Mam 75 l bedny (jejich
umisteni v obyvaku jsem si musel tezce vybojovat) a slusne chodi od 35 Hz.
Zmerit jsem to dokazal jedine venku, v mistnosti se dejou veci :-) (ruzne
rezonance) ze nema smysl uvazovat o nejake charakteristice beden. Lokalizace
smeru a vlastnosti sluchu - to je dalsi prusvih. Muselo by se nahravat
umelou hlavou (dodrzeni fazovych pomeru jako u sluchu) a poslouchat na
sluchatka. Potom to nema chybu, ale takovy popik vam takhle nikdo nenahraje
:-) System snimani XY, kdy jsou mikrofony v jedne ose, pripadne zaznam
jednotlivych nastroju mono mikrofonama a nasledne michani do sterea dava
pouze intenzitni stereofonii bez fazovych (casovych) posuvu. Pro sluch je to
neprirozene a smerova lokalizace je z principu mizerna. Ale ma to vyhodu -
bezproblemove se to micha na mono....  K tomu se pridaji odrazy v poslechove
mistnosti a pak si poslouchejte tu kvalitu :-) I kdyz sluch si na stesti
dokaze vybrat ten zacatek prechodoveho jevu (pokud neni rozmaznuty rezonanci
subiku) a aspon zjisti ze zvuk vychazi od nekud mezi bednama. Ale jsem rad
ze jeste existuji lidi co veri na kvalitni zvuk z reprobeden. No jeste ze je
uz patek :-)