OT: trocha historie

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Pátek Leden 5 11:43:49 CET 2007

> Doporucuji si precist:
> http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/54A7AE583D167B15C125724100559740/$file/Stavby_kterym_doba_neprala.pdf
> je to historie dalnice u nas, ale pripada mi to jako sci-fi. Je videt na jak

sci-fi to neni to je skutecnost, dalnice se u nas zacaly projektovat a
stavet skutecne ve 30tych letech, tehdy take vzniklo slovo dalnice. Co s
tim udelala valka a nasledne komunismus vime vsichni. Skoda jen, ze se
nestavelo podle Batova navrhu, nebyl sice idealni ale rozhodne lepsi nez
system kdy vsechny dalnice vedou do Prahy. Kdyz se podivam v praci z
okna mohu podat aktualni zpravodajstvi o jizni spojce, ted je to
vyjimecne (ze by efekt mytneho?) jen husty ale plynuly provoz kamionu...

> vysoke technicke urovni jsme byli.

No v te knize se doctete, ze velka cast mechanizace byla nakoupena v
Nemecku... Tim ale nesnizuji vysokou technickou vyspelost Cech.

Jen pro doplneni doporucuji prohlednout si fotografie na
http://www.dalnice.com/ kde jsou videt useky stare nevyuzite jako
napriklad zatopeny most
http://www.dalnice.com/fotogal/d01/borovsko_most/hq/2005_prouza_04.jpg
i vyuzite jako napriklad dvoupatrovy most
http://www.dalnice.com/fotogal/d01/pist_most/pist_most.htm

> Mozna proto se nas v unii tak boji a tlaci nas byrokracii k zemi.

to radeji necham bez komentare, jen s tim ze na tom mozna neco bude a
souhlasim s tim co napsal Pavel Novotny o blbcich v cele

Pavel