Spinani megaamper

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Středa Leden 3 21:09:43 CET 2007

Ona elektronka se jmenuje thyratron (je to vakuová elektronka
s chováním velmi podobným tyristoru).
Její větší bratříček je pak ignitron, který má katodu z kapalné rtuti.

Chtělo by to hlavně vědět, jak rychlé spínání je požadováno,
jaká účinnost únosná a zda se to má i násilně zastavit,
nebo nechat dohořet výboj.

Jinak vzhledem k probíhajícímu výprodeji v Rystonu
uvažuji o koupi většího počtu elytů a následujích pokusech
s podobnými proudy:-)

PH

From: "RVsoft" <rvicek@quick.cz>

ptal se mne kolega zda bych neved cim by se dalo spinat proud radove
megaamper - je to jen v oblasti hypotetickych moznosti a velmi
povrchniho zadani.

Melo by to nevim z jakeho duvodu ve velmi kratke dobe odparit nejake
kovove vlakno. Nevim o tom nic voc nez to co pisu.

Pravdepodobne se tedy bude jednat o nejake kondy nabijene a posleze
vybite do toho vlakna.

Kolega neco povidal o najekem vyvoji kde se neco takoveho delalo a kde
bylo nejake rizene jiskriste ci co a eventuelne nejake spinaci elektronce.

Tak jsem se chtel zeptat jake jsou moznosti. Napadly mne z polovodicu
jen nejake "konske" tyristory a nebo IGBT - ale tam nevim jak je to s
rychlosti.