Oddělovací transformátor.

Petr Simek psimek@jcu.cz
Úterý Leden 2 18:54:39 CET 2007

On Tue, 2 Jan 2007, Martin Hanek wrote:

> Dobry den,
>
> uspesny novy rok vsem v konferenci. Mam oddelovaci transformator cca
> 1000 VA. Na primaru jistic B6A. Zasuvky maji jistic B16A, hlavni jistic
> v dome je B20A, u hodin je take B20A. Pokud trafo pripojim do zasuvky
> (nema zatez), vyleti vsechny jistice az k hodinam. Proc?

Nic neni dokonale ani jistice ne. To trafo pri zapnuti vygeneruje tak
velky proudovy puls ze staci i na vyhozeni toho jistice B20A . A protoze
ten jistic B6A nestihne tak rychle zareagovat (holt hmota jistice proste
chvili potrebuje nez se pohne) dojde k vybaveni i dalsich jisticu.
Jistice C by to vyresily ale to je Vam asi k nicemu. Ja to resim u
stejneho trafa tak, ze mam v primaru dane odpory ktere limituji zapinaci
proud a ze senkudaru napajim rele s civkou 220V~ ktere pak sepne a
premosti ty odpory v primaru. Jednou jsem to zapnul do zkratu na sekundaru
a jistic 6A to nestihl - ty omezovaci odpory se normalne rozpulily :-)