Linux pro embended zarizeni?

Novotný Pavel novotny.pp@atlas.cz
Úterý Leden 2 11:44:53 CET 2007

Dostupnost onech superIO obvodu, predevsim tech s seriovymi porty v kusovce
bude predpokladam nulova :-(

LPC je nahrada za ISA u novsich PCciek, je to akesi 4-bitove PCI. Urceny
je predovsetkym na pripojenie superIO obvodov, to je ta stonozka v
ktorej je FDD, LPT a COM. Niektore maju integrovane rozhranie ku FLASHke
pre boot, a v niektorych je vrazeny cely jednocip (zvacsa '51) najma pre
klavesnicu a monitoring.

Uvazoval som uz o tom ci sa to da vyuzit na bastlenie, ale s najvacsou
pravdepodobnostou ani velmi nie (ta zbernica frci tak isto rychlo ako PCI).

Zo SW stranky by to malo viacmenej vyzerat ako taky isty superIO na ISA.

wek

http://www.pcengines.ch/wrap1e103.htm
> zatim jsem to tak trochu dopekal, tzn. doosadil konektor na USB, patici na
zalohovaci baterii a zasunul 512MB Flash (mensi nemam)
> osazen je sice jen 233MHz AMD Geode, ale zase je to x86 kompatibl tak to
beru jako takovy mezikrok a proniknuti do problematiky , kdy mohu vse
simulovat nejdrive v VMWare a az chodici produkt move to flash.

> Ma to I2C zbernici s kterou celkem mam zkusenosti, ale pak tam je jeste
LPC bus (Intel Low Pin Count)
> nemate s tim nekdo zkusenosti, sice jsem si stahnul specifikaci od intelu,
ale uvital bych odkaz na nejake vzorove bastly vcetne toho jak se to z
Linuxu vlastne ovlada a jaka je pro tuto sbernu podpora, objevovat vse od
urovne popisu sbernice nejak nemam cas ani morarni silu.