Zalohovani PC

Martin Patka hwmp@semily.net
Středa Únor 28 20:06:14 CET 2007

Zdravim,

> Jsou UPSky, ktere maji moznost pripojeni externich baterek, takze nemusite
byt zavisli na AKU, ktera je primo v UPSce.

Ano, vim, a dokonce je i mame, ale i tak to nedosahuje doby zalohovani,
jakou
bych si predstavoval, a obrovska nevyhoda tohodle reseni jsou nedostatecne
nabijeci proudy -> dlouha doba znovunabiti

> Pro vetsi zateze se i u techto UPSek pouziva 48V. Zamer s DC/DC zdrojem
sice muze prinest nejake procenta usetrene na konverzi na 230V a pak zase
dolu, ale obavam se, ze tezko dosahnete spolehlivost standartnich ATX
zdroju, takze v tomto pripade neco za neco.

Tyhle DC/DC zdroje jsou nabizeny jako prumyslove, takze bych naopak
od nich ocekaval vetsi spolehlivost..... A ty procenta na zbytecnou konverzi
nahoru / dolu si myslim, ze nebudou nepodstatna - odhaduji, ze menice
budou s ucinnosti nekde okolo 90% a uz to mi dela z pozadovanych 10hodin
zalohovani jen 9, nebo patricne zvetsenou potrebnou kapacitu baterek....

> Co se tyka poctu serveru, tak to je jako vychozi informace docela
nedostatecne, protoze je server a server.

Jo, to je pravda, to jsem neupresnil...... Jedna se o retranslacni body pro
paterni spoje
mikrovlnnych siti (bezdratovy internet). Vetsinou ty PC jsou bezdiskove,
bootuji z CF.
Jsou postaveny na MB SuperMicro P8SCT + 3GHz Pentium, osazeno byva tak 4 az
6
radiovych karet. K tomu jeste takovych 30W bud na WiMax, nebo na 10GHz spoj.

Pouze na tom jednom hlavnim bodu jsou servery s disky, ale nejsou to zadne
supermasiny - DNS-server, Proxy-server, NAT-server, Radius-server... Jsou
delany tak, ze jsou vzdy dva servery schopny za sebe zaskocit, takze v
pripade
nejvyssi nouze se daji z pozadavku na zalohovani o dva servery slevit -
ostatne i ted
jsou zalohovany jenom 500VA UPSkami.
Ostatni jsou zase bezdiskove routery / AP / firewally, ale jsou zde i dalsi
komponenty
- switche, centralni jednotka 3.5GHz WiMax, nekolik 10GHz spoju, apod.....

> Co se tyka provozu z elektrocentraly, tak skoro okamzite zapomente na
bezne centraly z ruznych hausu. Rekl bych, ze i relativne drahe znackove
stroje jsou vetsinou urcene spise pro stavebni firmy a pro zarizeni typu
vrtacek, sbijecek, cerpadel.

Mame ruzne centraly od 650W az do 3kW, dvou -i ctyrtaktni a zatim jsme
nasli jedinou UPSku (paradoxne nejakou 1000VA no-name), kterou lze z tech
central
napajet....

Jinak to umisteni tech pocitacu je vetsinou v obydlene oblasti, takze
nepripada v uvahu ji tam nechat pres noc bezet.....

Navic uz bylo dost pripadu, kdy byl vypadek nekolikadenni, takze by
bylo idelani, kdyby ta centrala pres den stihla baterky dobit tak, aby
to z nich vydrzelo pres noc.....

> Ale jak u central, tak u tech UPSek to nebudete mit za levno a to je dalsi
parametr, ktery jste neuvedl, kolik na to mate penez.

No, kdyz to znasobim poctem mist, kde to potrebujeme, tak je samozrejme
i cena jedna z dulezitych kriterii.... Podle te me puvodni predstavy
to vychazi zhruba:  DC/DC zdroj do PC cca 4000,-, 2x baterie zhruba
2x 4200,-, jako nabijecku jsem uvazoval o EMKO EM-1424A  za cca 5500,-
Akorat mi chybi jeste ten zdroj..... Kdyby se mi to podarilo nejakym
zpusobem stlacit pod 20000,-, tak bych byl spokojenej :-))

A u toho hlavniho bodu z potrebou cca 1kW zatim nemam o cene
zadnou predstavu....

Zatim nashle

Martin Patka                      network & server administrator
Mikroservis v.o.s.                e-mail:     smartin@mikroservis.cz
Nerudova 45                       phone work: +420 481624301
51301, Semily 1
http://www.mikroservis.cz