[OT] vyber televize

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Středa Únor 28 12:37:39 CET 2007

Ještě poslední tečka a pár poznatků - za ty prachy je to myslim docela
dobrej kup (6990,- nákup přes internet, +200Kč na recyklaci, osobně
jsem si ji vyzved).

Má 2 SCARTy, z toho 1x RGB, plus boční AV vstup a výstup na sluchadla
(video jen cinch, některý televize maj i S-video minidin). Na obou
SCARTech je i AV out. Pak má vzadu ještě 2 cinche na audio - a
hlasitost se na nich reguluje dálkáčem společně s hlasitostí televize
(což je velký plus, pokud máte nějakej zesilovač, kterej D.O. nemá,
například nějakej vlastní výroby, případně k tomu můžete připojit
nějaký lepší PC bedýnky).

Připadá mi, že tuner si trochu hůř rozumí s modulátorem videa (taky
Philips), blbnul zvuk (přepínal se mono/stereo), ale moc dlouho jsem
to nezkoumal, protože mám video stejně přes SCART.

Zvuk má možnost přepínání tří profilů: Voice/Music/Theatre (u Theatre
se přidá něco jako ozvěna nebo 3D efekt), pak je tam ještě extra
přepínaní Stereo/Incredible Surround, případně Mono/Spatial (logicky
jen u mono programů, něco jako pseudo-stereo). Nějaký vlastní
nastavení ekvalizéru nejde.

Obraz má nastavení asi 4 profilů: Soft (hodí se na programy se slabším
signálem) /Natural/Multimedia (DVDčko například)/Personal (tj. vlastní
nastavení jasu, kontrastu, ostrosti a barvy). S kvalitou obrazu jsem
spokojený, v rámci možností společný antény, z DVDčka je super (jak
jinak). Je poznat horší geometrie (linearita), když je záběr na nějaký
panorama a kamera přejíždí zleva doprava, případně je to vidět na
běžícím textu. To je ale IMHO u velkejch plochejch televizí dost běžný
(tím nemyslím LCDčka a plasmy ;))

Ruční třídění programů funfuje tak, že se zdroj zkopíruje na cíl,
takže pak máte 2 stejný programy, původní se přepíše (takže zmizí
úplně), což je drobný mínus, lepší by bylo, kdyby se seznam posunul,
nebo se programy prohodily mezi sebou.

Přepínání 16:9 vs. 4:3 se dělá rychle a jednoduše, buď "kurzorovými
šipkami" - nahoru/dolů nebo je na to extra tlačítko. Kromě zúžení
obrazu (aby nebyly protáhlý obličeje) umí i roztažení obrazu na výšku
(aby nebyly černý pruhy, pokud má někdo radši hubený lidi ;)), celkem
tedy tři režimy.

Menu na obrazovce nepůsobí moc rušivě, při nastavování vlastností
obrazu nebo hlasitosti je vidět vždycky jen jeden řádek s názvem,
symbolem, proužkem na kolik je nastaveno a číslem. Jsou televize, kde
musíte nejdřív zapnout menu, což vám zobrazí velkou tabulku přes střed
obrazu, pak musíte někam doskákat a pak teprv si vyberete třeba jas,
velká tabulka zmizí a můžete něco nastavovat.

Někomu by mohlo vadit, že je docela velká a těžká (cca 50kg - lepší je
stěhovat ji ve dvou lidech, ne jako já - vláčel jsem ji sám po
schodech do 1. patra ;)). Samotná televize má po stranách úchyty na
ruce, takže i jeden člověk ji může vyndat z krabice a někam postavit
(ovšem pozor na kovový přesky a cvočky na kalhotech na břiše, aby se
neodřela). S místem nemám problém, na hloubku má cca 50cm.

Červená LEDka na čelním panelu svítí docela jasně, ale ne moc, takže
neruší, při mačkání D.O. bliká. Viděl jsem nějaký televize, snad
Grundig, který maj vysocesvítivou modrou a svítí přes širokej element
z plexi, to mi připadá že musí diváka v noci přímo oslňovat.

Dálkový ovladač umožňuje ovládat Philips video, je na to po straně
tlačítko, něco jako SHIFT, musí se držet, aby čudlíky měly funkci pro
video, lepší by byl přepínač (já jsem si k videu t.č. kupoval
univerzální DO Philips typ SRU 520, už jsem na něj zvyklej, tak ten od
televize asi uklidim do šuplíku).

Reproduktory jsou po stranách, hraje to subjektivně dobře, dírky v
plastu nejsou běžně vidět (u některejch TV jsou vidět a IMHO to
nevypadá dvakrát hezky). Prodává se i podobná televize s reproduktory
dole, tj. je užší, typ 29PT5408, myslim že je zrovna v akci v nějakym
letáku za 6990,-.

A to je asi tak všechno, vidim, že je z toho hotová recenze. Myslim,
že jsem neudělal chybu, že jsem si vybral 50Hz, na tý toho snad
výrobce nemůže tolik zkazit. Jak už jsem psal, subjektivně blikala míň
než jiný televize, když na ni koukám ze tří metrů, blikání si ani
nevšimnu.

P.K.