rentgenovani

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Úterý Únor 27 09:08:02 CET 2007

Zdravím,
  nevím, nakolik se používá "magnetický rentgen" a nezdá se mi, že by běžné
rentgenové paprsky, což jsou vlastně fotony o krátké vlnové délce, mohly
něco demagnetizovat. Ale věřím tomu, kdoví, co za technologie tam mají.
  Na druhou stranu, když jsem před lety letěl z tehdejšího Leningradu,
rentgenovali mi zavazadlo mohutným strojem, který při tom funěl a hučel,
jako by vevnitř kolovaly megawatty energie, a když jsem kufr po příletu
otevřel, zjistil jsem, že kalkulačka, která v něm byla (zapomněl jsem ji
vyndat a vézt zvlášť) má úplně vytřískané baterky - napřed jsem se bál,
že je po ní, protože vůbec nejevila známky života, ale bylo to jen baterkami.
Používala (a dodnes používá, neboť se jí stále ještě dobře daří) 2 články
CR2032 (běžné "motherboardové knoflíky") a ty byly tak maximálně měsíc
staré (normální výdrž kolem 1 roku). Tak nevím, možná, že ten "rentgen"
se těmi baterkami živil :-).
                   S pozdravem Pavel Troller