Anténní rozbočovač

Josef Štengl ok1ced@nagano.cz
Pondělí Únor 26 22:04:20 CET 2007

Krasny vecer,
u TV pasma podleme ano. Jelikoz jsem to pradavno vedel, tak jsem vyjmecne
nelenil a trosku si to spocital. Jednase o paralelni razeni impedaci,
kdy celkova impedance  musi byt rovna nominalni Z. Takze pr0 nesymetricke
vedeni

zdroj
    ___           ___	   ___
---|___|----+----|___|----|___|---+
|    Z      |      R        Z     |
-           |                     -
            +---- ........

1 / Z = 1 / (R+Z) + 1 / (R+Z) ..... dale je to linearni rada podle poctu
odboceni n

1 / Z = n / (R + Z),
pro n = 2
po uprave
R = (n -1) Z = Z
Takze pro Z = 75 ohmu je to prave 75 ohmu, takze mate bedynku  pro prijem a
vysilani u  ktere se uziva nominalni impedance 50hmu, coz je ale nesmysl
ponevaz zdroj muzebyt jen  zdroj ale ne to posledni Z (to stim R) pac by
nam to rozbilo impedanci. Omlatit o hlavu vyrobci ci spise pachateli,
nebo me jestli se pletu.

Jen tak pro tu srandu si spocitame prenos ...
ap = -20 log n = 6 db

No nadhera, ja vedel proc se tomuhle vyhybat.
Ctyrprocentni ztrata vlivem nestejne impedance se de da i zanedbat, tak
jestli to na pohled nevadi, tak bych toneresil. No asi tak tyden, pak
bych tam dal 75 ohmu do to udela ...
ced