CAN sbernice v autech Skoda

Kamil Kosturik kosturik@kae.zcu.cz
Pondělí Únor 26 13:13:06 CET 2007

Zdravim konferu.

Asi Vas nepotesim, ale na vysvětlenou.
Predne si je potreba uvedomit, ze v aute (v nasem pripade ve skodovce) jsou
2 ruzne typy CANu (HIGHspeed a LOWspeed CAN). Lisi se jak fyzickými
úrovněmi, tak i rychlosti. Na kazdem z nich jsou jiné informace - cast je
jich samozrejme stejna. Rozkodovat, co zpravy obsahuji je bez ziskani
"databaze zprav" temer nemozne.
Co se tyce protokolu, tak pro posilani beznych zprav se protokol nepouziva.
Zprávy se na busu obevuji bud na vyzadani, periodicky nebo spontone. Jen pro
prenos versích dat se pouziva Transport protokol, a pro konfiguraci site se
pouziva Network Managment (neco o obou protokolech by mozna mohlo byt na
strankach firmy 3soft www.3soft.de, ale urcite tam nebude konkretni ID
zprav, které se u skodovky pouzivaji).

S pozdravem

Kamil Kosturik