OT: anlog - digital (prosím ne FLAME)

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Sobota Únor 24 00:39:05 CET 2007

----- Original Message -----
From: "Petr Flegl" <pflegl@hotmail.com>
> Myslim,ze pokd jde o TRVALE uchovani zaznamu,je digital lepsi
> Ale pravda taky je,ze CD-DA je dnes uz prekonana norma.
> To,co leze z prevodniku (a pak se to filtruje) je zverstvo
> I presto stojim za nazorem (mym),ze MP3 komprese na 128 kB je
> lepsi,nez co da jakykoliv analogovy kazetak.(A to jsem mel opravdu
> vychytanou masinku) 256 kB/s - na to nemaji ani studiove stroje.
> Ten trend je cekove k digitalu,a na tom se neda nic zmenit

Obávám se že mp3 a kazeta jsou zvukově nesrovnatelné. Ano, ve prospěch
kazety. Nemyslím teď šum, ani zkreslení u kazety což člověk díky
psychoakustickému navyknutí přestane vnímat pokud se zrovna na to
nesoustředí, ale rozmazání zvuku v čase rámci i u nejvyšších bitratů  -
prostě je to princip mp3, z tohoto hlediska bylo mp2 lepší a mp1 mnohem
lepší. Na rozmazání a efekty přelaďování filtrů (cvrlikání) si mozek
nezvykne, mp3 nejde ani pořádně osolit aby vás z toho po chvíli nebolela
hlava.

Umím docílit u mp3/22kHz toho, abyste si mysleli, že slyšíte zvuky nad půlku
vzorkovacího kmitočtu. Ale neumím docílit toho, abyste z mp3/48kHz
freeformat (bitrate podle spektra - i přes 500kbps) slyšeli jemnou zrnitost
zvuku syntezátoru, sykavek, žesťů, bicích, strun smyčců či klavíru... A toto
všechno z pásky uslyšíte - teda asi jak kdo.

JL.