OT: Zkreslení a podobně

Pátek Únor 23 20:27:44 CET 2007

Hezký večír,

    když už je řeč o audiu, chtěla jsem se zeptat, jaké zkreslení je
schopné poznat normální neškolené ucho ?

    A dá se nějak spočítat či odvodit, jaké zkreslení vzniká při různých
přenosových rychlostech ?

     Protože já jsem třebas teďka zkoušela MP3 (lame enc) na různé
hodnoty a rozdíl mezi 320 kbps a 128kbps nepoznám. Teprve při 96 kbps
při okamžitém srovnání s 128 jsem schopna poznat nepatrný rozdíl (ale
tak malý že je to skoro stejné)  56 kbps už vím že zní jinak. Normálně
používám WMA, ale tam neslyším rozdíl vůbec. Je jedno jestli je nastaven
na maximum nebo na minimum přenosové rychlosti.

    Školené ucho pozná jistě drobnosti, ale já se ptám na normální
neškolený sluch. Může mi to prosím někdo nějak jednoduše vysvětlit ?

    A zase prosím, ne FLAME.

					Saša K. Svobodová

P.S.: Omlouvám se za svojí češtinu, vím že není ideální,
      či spíše plná chyb, ale lepší to už asi nebude.
      Někde mám papír, že to není moje chyba, ale že příroda :-)

          web: http://www.sasa.monty.cz

          ICQ:  260 344 186